Vacature IT Support Analist

IT Support Analist in Capelle aan den Ijssel

IT Support Analist

Crawford & Company Capelle aan den IJssel

Wat is vereist?

  • MBO werk- en denkniveau
  • Kennis van software en Microsoft-producten
  • Bereid om volgens de break/fix-methodiek te werken bij hard- en software
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • Empathisch en klantgericht
  • In het bezit van een rijbewijs

Wat krijg je?

  • Mogelijkheid om verschillende vakopleidingen en/of coachingstrajecten te volgen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

  • Created with Sketch.

Als IT Support Analist bij Crawford & Company ben je verantwoordelijk voor technische support in de breedste zin van het woord. Je voornaamste focus ligt op storingen verhelpen op laptops en iPhones van collega's. Die storingen pak je op aan de hand van meldingen in het ticketsysteem, waarin je vervolgens ook documenteert welke stappen je onderneemt om de storing te verhelpen. Hierdoor is geen enkele werkdag hetzelfde, maar je controleert wel elke ochtend of alle servers goed werken.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de installatie en configuratie: je maakt laptops en iPhones klaar voor gebruik - bijvoorbeeld voor nieuwe werknemers - en update deze regelmatig. Kortom, je krijgt te maken met allerlei hardware, software en programma's waar collega's mee werken.

Je werkt in het hoofdkantoor in Capelle aan den IJssel, waar je tevens verantwoordelijk bent voor het werkplekbeheer. Je werkt samen met twee systeembeheerders, maar in de toekomst wordt het team uitgebreid. Eerst richt je je op installatie, configuratie en support in Nederland, maar na verloop van tijd ga je ook werken (vanuit Nederland) voor de andere kantoren in het buitenland.

<p><span>Als <strong>IT Support Analist</strong> bij Crawford & Company ben je verantwoordelijk voor technische support in de breedste zin van het woord. Je voornaamste focus ligt op storingen verhelpen op laptops en iPhones van collega's. Die storingen pak je op aan de hand van meldingen in het ticketsysteem, waarin je vervolgens ook documenteert welke stappen je onderneemt om de storing te verhelpen. Hierdoor is geen enkele werkdag hetzelfde, maar je controleert wel elke ochtend of alle servers goed werken.<</span></p> <p><span>Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de installatie en configuratie: je maakt laptops en iPhones klaar voor gebruik - bijvoorbeeld voor nieuwe werknemers - en update deze regelmatig. </span><span>Kortom, je krijgt te maken met allerlei hardware, software en programma's waar collega's mee werken.<</span></p> <p><span>Je werkt in het hoofdkantoor in Capelle aan den IJssel, waar je tevens verantwoordelijk bent voor het werkplekbeheer. Je werkt samen met twee systeembeheerders, maar in de toekomst wordt het team uitgebreid. Eerst richt je je op installatie, configuratie en support in Nederland, maar na verloop van tijd ga je ook werken (vanuit Nederland) voor de andere kantoren in het buitenland.<

Als je het leuk vindt om gebruikers te ontzorgen op het gebied van IT, en je het een uitdaging vindt om hierover met hen op een natuurlijke en fijne manier te communiceren, dan is dit een baan voor jou.

IT Support Analist


Op een leuke werkdag heb je diverse ingewikkelde installaties uitgezocht en goed uitgevoerd. Ook heb je gebruikers kunnen helpen met storingen, wat een voldaan gevoel geeft.

Op een minder leuke werkdag belt een gebruiker je rond 17.00 uur over een technisch probleem. Na een half uur is dit nog niet opgelost, waardoor de gebruiker gefrustreerd reageert. Dan ga je toch met een minder goed gevoel naar huis.

  • Di

Voorbeeld uit de praktijk

Een gebruiker meldt dat de laptop op kantoor geen netwerk heeft. Wat doe je?

Allereerst maak je een incident aan in het servicedesksysteem over deze melding. Vervolgens ga je naar de werkplek van de collega en ga je met hem/haar in gesprek: wanneer is het probleem ontstaan en heeft hij/zij al actie ondernomen? Ook ga je natuurlijk zelf op de laptop kijken en proberen te ontdekken wat de mogelijke oorzaak kan zijn. Als je dit eenmaal hebt achterhaald, los je het probleem meteen op. De gebruiker kan weer verder werken en jij kunt het incident afvinken in het servicedesksysteem. In dit geval heb je het probleem binnen een kwartiertje verholpen, maar het kan ook voorkomen dat je hier een paar uur mee bezig bent.

Wat doe je?

Groeipad

Voor je ontwikkeling kijken we bij Crawford wie jij bent, wat je kunt en wat jouw voorkeuren zijn. Het gaat dus echt om je persoonlijkheid. Door middel van vakopleidingen en coaching ben jij klaar voor je volgende stap.

IT Support Analist

Werken bij Crawford & Company

Crawford & Company is een internationale organisatie op het gebied van schade-expertise en claimsmanagement met kantoren in meer dan 70 landen. Het bedrijf is een van 's werelds grootste onafhankelijke dienstverleners voor verzekeraars, makelaars in assurantiën, overheidsinstanties, multinationals en captives. Crawford & Company (Nederland) B.V. exploiteert haar onderneming vanuit vijf vestigingen in Nederland, te weten Capelle aan den IJssel (hoofdkantoor), Amsterdam, Apeldoorn, Drachten Eindhoven en De Meern.

De claimsmanagementdiensten biedt Crawford & Company aan onder de merknaam 'TPA'. Met deze dienstverlening voorziet Crawford & Company haar klanten van claimshandling services en third party administration.

De missie van Crawford & Company: ''Restoring and enhancing lives, businesses and communities''.

  • Hoofdkantoor in Capelle aan den IJssel
  • Gem. leeftijd 44 jaar
  • 200 werknemers in Nederland
  • 9000 werknemers in het buitenland

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik ben gek op Oostenrijk en ga in de winter graag skiën. Verder zit ik met 4 vriendinnen in een quizteam. Wekelijks doen we mee aan de pubquiz bij de Ierse Pub in onze stad.

Anne (31) - HR Manager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik kom uit het recruitment vak maar wilde mij verder ontwikkelen. Crawford heeft een internationale setting wat mij erg aanspreekt, de organisatie is dynamisch. Ik krijg de kans om HR projecten op te pakken en betrokken te zijn bij zowel de werving als behoud van personeel. Ik krijg veel vrijheid in mijn rol en ervaar de bedrijfscultuur als warm en laagdrempelig, wat voor mij essentieel is!


Wat doe je in je vrije tijd?
Ik houd van koken, spinnen, citytrips, live shows (concerten en cabaret), voetbal.

Jeroen (46) - Senior schade-expert

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik kreeg de mogelijkheid om mijzelf verder te ontwikkelen in meer omvangrijke en complexe schaden. Ook het werken vanuit een eigen (regio)kantoor met directe collega's was voor mij erg belangrijk.


Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, vissen met mijn kinderen en musea bezoeken

Naoual (32) - Teamleader Liability & Property op de afdeling TPA

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben in 2013 als student begonnen bij Crawford&Company, omdat ik voor mijn studie Hbo-Rechten op zoek was naar een LeerArbeidPlaats (wat niet te vergelijken is met een stage). Via school werd ik geïnformeerd over een openstaande vacature bij Crawford&Company.

Functie:it support analist
Startdatum:30-05-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Vast
Salaris:2400 – 3200
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Moerkapellekrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de moerkapellekrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. IT Support Analist Crawford & Company 30-05-2024

Bekijk ook andere vacatures